Klik DapatWang $ Nuffnang kat sini sebagai sokongan kepada saya.Terimakasih...

Thursday, March 25, 2010

Puding Roti Caramel




Resipi puding ni, saya ambik dari K.Sheila. Best.. anak2 saya suka..

Ini resipi original saya ambik dari K.Sheila.

Bahan
  • 800ml susu segar (sbb tak de kat rumah, saya letak je susu cair ideal + saya bancuh susu tepung supaya cukup ~ 800 ml)
  • 3 biji telur
  • 2 sdb gula
  • 1 stk asen vanila
  • 6 keping roti
  • 1 cawan gula ( buat gula hangus nak kurang pun boleh)
Cara
  • Panaskan pegukus telebih dahulu
  • Panaskan kuali buat gula hangus
  • Dalam mangkuk satukan susu sagar + gula + telur + asen vanila di bancuh sampai sebati
  • Koyak roti masuk dlm bancuhan tadi dan pukul hinga hancur dan sekata
  • Bila gula hangus dah cair tuang dlm loyang sehinga pemukaan loyang disaluti gula hangus
  • Masukan adunan roti kedlm loyang
  • Kukus selama 30 minit
  • Bila masak sejukan telebih dahulu baru di tebalik ke dlm pingan

Related Posts by Categories



Widget by Scrapur

1 comment:

  1. Nak cuba lah resepi ni... selalu guna susu pekat, telur dan sedikit air jer... kukus

    Leh letak roti plak lepas ni :D

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

Terimakasih. Sila kembali lagi...