Cerita Ashwad terpaksa merangkak di celah mayat bergelimpangan untuk mengelakkan tembakan tentera Israel tetapi langkahnya terhenti apabila diacu raifal dengan laser senjata disasarkan ke dahi dipaparkan pada muka depan bukan saja melalui akhbar nombor satu negara, Harian Metro malah Berita Harian dan Utusan Malaysia. Apabila tiga akhbar utama di Malaysia paparkan cerita Ashwad, sudah tentu satu Malaysia bercakap mengenai anak muda ini hingga menjadikan pemuda berusia 26 tahun ini selebriti popular sepanjang minggu lalu. Memanglah sebelum ini wajahnya dikenali kerana sering muncul membaca berita di televisyen Astro Awani, tetapi tidaklah sepopular sekarang apabila dikenali orang tua, dewasa hinggalah kanak-kanak.
Apa yang pasti, saham Ashwad di tempat kerja juga makin tinggi dan mungkin menjadi anak emas Awani selepas ini. Bak kata pepatah, situasi menang menang kerana dalam musibah ini, turut memberi keuntungan kepada Awani. Rating stesen berita 24 jam itu mencanak-canak sejak itu. Dalam persaingan stesen dunia penyiaran, masyarakat mula memberi perhatian kepada stesen ini. Rahmat juga buat Ketua Pengarangnya, Azizi Othman yang menjadi keluarga stesen itu, Februari lalu Segala perhatian diberikan pada Ashwad juga dibantu nilai komersial dirinya bukan masih muda ditambah pula perwatakan menarik. Tidak menghairankan kalau selepas ini Ashwad turut mendapat perhatian produser atau pengarah drama dan filem. Nilai komersial sebagai hero ada pada Ashwad. Mungkin ramai ingin tahu siapa gadis berjaya tambat hati anak muda ini dan bila dia nak akhiri zaman bujang.
Petikan dari HarianMetro kemarin..
No comments:
Post a Comment