Klik DapatWang $ Nuffnang kat sini sebagai sokongan kepada saya.Terimakasih...

Saturday, June 26, 2010

Cameron Highlands ke Kuala Terengganu



Hari tu dari CameronHighlands, saya balik kampung ke Kuala Terengganu. Kat sini saya nak kongsi sikit pengalaman perjalanan dari CH ke KT. Ini adalah first time kami balik melalu jalan ini.

Dari CH, kami melalui Gua Musang - Felda Aring - Tasik Kenyir - Kuala Berang- KT. Sebelum ni, kami dapat info perjalanan ni akan mengambil masa ~ 5 jam dan jalannya kurang elok. So, kami fikir mungkin kurang elok sikit jalan, apa salahnya. So, kami teruskan perjalanan. Dari CH-Gua Musang, still ok lagi. Bila masuk Felda Aring, kami melalui jalan kebun kelapa sawit. Jalannya agak teruk sbb banyak jalan ada lubang2, agaknya sebab banyak lori melalui jalan ini. Along, Abang dan Aisyah dah start muntah, take turn.Aisyah paling teruk sbb bila nak muntah, dia still tak pandai bagitau..terus muntah.. Bibik pun dah lembik dah..

Sepanjang perjalanan dlm Felda Aring tu..terasa begitu jauhnya sbb kereta tak boleh bawak laju, jalan teruk n anak2 muntah pulak..kami guna GPS waktu tu, tapi tersilap jalan jugak sbb ada satu simpang tu macam bukan jalan, so kami teruskan sampai ke Taman Negara Kuala Koh (nanti entri yg lain saya cerita sikit pasal pengalaman di Taman Negara ini).

Bila nak keluar dari Felda Aring tu, barulah lega , nampak highway ke Tasik Kenyir...Dari Tasik Kenyir , kami ada singgah kat Santuari Gajah. Ada 2 ekor gajah kat sini yg dipelihara oleh Perhilitan untuk tatapan umum.

Dari Tasik kenyir, kami ambik jalan ke Sg Tong(jalan lurus), kami tak melalui Kuala Berang. Then, terus sampai Ke KT. Kesimpulannya, selepas ini, kami rasa dah serik nak lalu melalui Felda Aring.

Related Posts by Categories



Widget by Scrapur

2 comments:

  1. salam..agak2 sekarang nie jln ke kenyir melalui felda ring tu dah ok ke lum yek?..sebab nak ke sana minggu depan..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

Terimakasih. Sila kembali lagi...