Klik DapatWang $ Nuffnang kat sini sebagai sokongan kepada saya.Terimakasih...

Saturday, January 21, 2012

Berhati2 guna pisau

Salam semua..




Gong Xi Fa Cai untuk kaum Cina terutama rakan2 kat office.

Cuti yg panjang ni saya tak kemana, bukannya apa sbb hari Rabu lepas jari saya terkena pisau masa kupas epal kat office. Ingat ke luka biasa aje. Try lap, duk keluar darah lagi. Letak minyak gamat pun sama saja. Then, saya terus berjumpa nurse kat kerja. Nurse bagi pressure kat luka tu, tapi still keluar darah. Nurse just balut dulu luka tu.Then nurse suggest saya pi klinik saja, may be Doktor boleh jahit ke.

So, saya pi klinik panel. Bila Doktor buka pembalut , dia kata luka dalam jugak, then dia kata dia tak boleh jahit sebab darah still banyak. Then, dia refer saya kat hospital. Saya dah panik dah..Luka sbb kena pisau pun kena refer kat hospital. Kat klinik tu, dia inject saya saya jarum, katanya tak mahu bagi kena kancing gigi. Dlm hati saya, kena pisau boleh jadi kancing gigi ke??? Tak, kancing gigi mungkin boleh terjadi jika pisau itu berkarat dan merebak dalam darah kita.

Husband saya bawak saya ke KPJ Perda, masuk emergency. Doktor kat situ kata kena jahit sbb luka dalam gak. Then, dia bius 2 jarum, saya tak pasti pulak berapa jarum dia jahit sbb saya nyeri nak tengok bila dia tengah jahit tu..
Doktor bagitau saya, lebih baik admit satu hari sbb nak bagi antibiotik. Saya ikut je ... Yang best walaupun sakit, Doktor bagi MC sampai 10 hari sampai jahitan dibuka..

Pengajaran untuk semua, berhati2 bila kita menggunakan pisau.
Kata ornag2 tua, jangan bertawar menawar bila kita membeli pisau sbb pisau akan makan tuannya. Tapi dlm kes saya ni, saya tak tawar menawar pun bila beli pisau tu sbb beli kat supermarket tapi still kena jugak..

Related Posts by Categories



Widget by Scrapur

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Terimakasih. Sila kembali lagi...