Klik DapatWang $ Nuffnang kat sini sebagai sokongan kepada saya.Terimakasih...

Wednesday, February 9, 2011

Pilihan Antara Transit Sekolah atau Rumah Pengasuh

Tahun ini, anak2 saya, Along dan Abang, saya letakkan kat satu Transit lepas sekolah di Seberang Jaya.

Pada pendapat saya, kebaikkannya:
1. Pihak Trnasit akan settle pasal transport termasuk kalau balik lambat atau kalau ada aktiviti di sekolah.
2. Di tempat transit, anak2 saya boleh mengaji Al-Quran dan sembahyang jemaah.
3. Masa ni, anak2 kita kena berdikari (macam duk kat asrama).
4. Boleh buat homework jugak. Kalau ada masalah, boleh refer kat guru2 yg ada di sana atau kawan2.

Keburukkannya:
1. Oleh kerana pelajar2 terlalu ramai, guru2 tidak ada masa melihat/guide homework anak2 kita.
2. Budak2 tiada kebebasan macam duk kat rumah..


Pengasuh
Kalau dihantar ke rumah pengasuh, kita kena cari transport yg lain untuk mengaji. Kalau ada berdekatan rumah, tak jadi masalah.
Sembahyang, bergantung kepada pengasuh, kalau diorang ambik ringan, anak2 kita pun tak dilatih sembahyang jawabnya.
Homework, anak2 kita mesti membuat homework sendiri. Kalau ada masalah, kena tunggu Umi dan Abah waktu malam pulak.

Apa2 pun ada kebaikan dan keburukan...

Related Posts by Categories



Widget by Scrapur

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Terimakasih. Sila kembali lagi...